donderdag 16 september 2010

Young adults

Mooi boek met m'n verjaardag gekregen: Waar zijt gij, schildpad van Jessica Grant.
Tikje merkwaardige titel en eigenlijk een boek voor jongeren of young adults zoals ze in het Engels genoemd worden. Dat ben ik allang niet meer maar toch is het een geweldig boek, voor iedereen.

Het doet op 'n bepaalde manier denken aan 't boek van Mark Haddon, Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht. Ook vanuit een bijzonder perspectief geschreven relaas van 'een buitenbeentje'

Ik heb het nog niet helemaal uitgelezen, de laatste paar bladzijden lees ik heel langzaam, ik kom erachter dat dit een teken is dat het zo'n mooi boek is dat ik het niet 'uit' wil hebben!  Hoop dat de schrijfster net zo'n inventief einde heeft bedacht als het hele boek tot nu toe is.

‘Dit boek is energiek en speels, de helden (zowel mens als reptiel) zijn innemend.’ The Guardian

Geen opmerkingen: