donderdag 25 juni 2009

Schuldig


- “IK BEN SCHULDIG, MAAR NIET AAN MOORD”-
Ook nu Louwes zijn straf heeft uitgezeten, wil hij bewijzen dat hij onschuldig is. “Mijn naam is Ernest Louwes en ik ben schuldig”, schrijft hij in zijn boek. “Ik heb parketwachten aangevallen, ik heb rechters en officieren van justitie beschimpt en beschuldigd. Ik ben aan vele zaken schuldig. Maar ik heb niet datgene gedaan waarvoor ik een vijfde deel van mijn leven in de cel heb moeten doorbrengen. Aan de moord op Jacqueline Wittenberg-Willemen ben ik niet schuldig.” Louwes ziet zijn boek als een aanklacht tegen “autoriteiten die de eigen goede naam belangrijker achten dan waarheidsvinding”.
Mocht u na het lezen van dit boek nog meer informatie zoeken kijk dan op de site 'geen onschuldigen vast!'. Hier treft u veel informatie aan over deze, in de geschiedenis van het Nederlandse recht, unieke zaak. Met bovendien een aantal (deels nieuwe) belangwekkende stukken aan over de zaak.

Geen opmerkingen: