maandag 10 november 2008

Dement... of niet?

Dement... of niet?
Vijf dagen per week leefde de schrijver tussen Alzheimer- en andere dementie patiënten waarvan sommigen over de 90 jaar oud. Een zwarte periode van onrust, vermoeienis en twijfel. Naarmate het zelfvertrouwen met de dag af nam, namen de vragen toe. Waarom herinner ik me nog zoveel? Blijven feiten me bij en volg ik alles nog zo goed? Ben ik soms toch niet…? Bakx verhaalt in het boek over zijn weg naar de diagnose, het reilen en zeilen in het huis, de medelotgenoten en tenslotte de verlossende second-opinion.

Op 17 oktober werd in de bibliotheek van Berkel-Enschot het eerste exemplaar uitgereikt aan Frank van Meerendonk, consumentenactivist psychofarmaca en kritisch volger van de psychiatrie.
Voordracht
Op 7 november gaf de auteur een voordracht over het thema in theater De Schalm te Berkel-Enschot. De voordracht volgt op een bijdrage van het GGZ over dementie. De organisatie was in handen van de KBO en SWO.

Geen opmerkingen: