vrijdag 18 september 2009

Heleen van Royen De mannentester Toptitel

Het spannende begin van de mannentester:
Amsterdam, donderdag 2 oktober 2008
‘Ik ben de man die mijn vader heeft geliquideerd nog altijd dankbaar.’
‘Dankbaar?’ echoot de rechtbankpresident. Hij ziet eruit zoals een rechter eruit hoort te zien: grijs haar, heldere ogen onder
borstelige wenkbrauwen en een rechtschapen gezicht.
‘Ja, hij heeft me waardevolle inzichten gegeven. Zonder hem
zou ik niet zijn waar ik nu ben.’ ‘Me dunkt dat u toch liever ergens anders zou zijn vandaag.’ Hij gebaart naar de plek waar ik me bevind: de verdachtenbank van de meervoudige strafkamer van de Amsterdamse rechtbank. Terechtstaan doe je zittend, heb ik ontdekt. De zaal puilt uit van belangstellenden, ik had er niet zo veel verwacht. Ook de perstribune is afgeladen. IJverige journalisten luisteren aandachtig en schrijven alles op wat ik zeg. Toen ik drie kwartier geleden werd binnengeleid, gonsde het door de zaal: kijk, daar heb je haar, zij is het, zij moet het zijn.....
Van de achterflap:
Victoria is een 27-jarige femme fatale met een uniek beroep. Ze is mannentester. Ze laat zich inhuren door vrouwen om hun geliefde op de proef te stellen. De ongenaakbare Victoria kent geen scrupules, werkt professioneel en doelgericht. Ze reist van Sevilla naar Londen, van Milaan naar New York, waar ze even gemakkelijk van naam als van uiterlijk wisselt. Geen man is veilig voor haar.

Geen opmerkingen: